Linkek a témában:
Mitikus sárkányölésekre épült Szent György legendája
A vértanú sárkány elleni küzdelme a pogányok és a boszorkányok legyőzését szimbolizálta, így nem meglepő, ha a pestisben, leprában és szifiliszben szenvedő keresztények is a katonák és földművelők védőszentjéhez fohászkodtak. A sárkányölő küzdelmét emellett több család, így a Györffy, Györe, Györkös, Gyuró, Gyurkó, Gyuris és hasonló famíliák nevei őrzik.
Ókeresztény eredetű szent
Kultusza már a kora középkorban elterjedt a Közel-Keleten (Egyiptom, Szíria), majd a görögöknél és egész Európában. Anglia és Portugália védőszentjéül választotta.
Szent György a sárkányölő
Szent György mögött álló történelmi személy közel sem hősies és ami keveset tudunk róla az inkább szégyenletes mint dicsőséges..
Szent György és a Sárkány (színházi előadás)
Weöres Sándor tragikomédiája, az 1965-ben íródott Szent György és a sárkány, színes szép, kegyetlen mese. A történet csaknem kétezer évvel korábbi, távol eső színtérre vezet, az észak-afrikai Silenebe. Az uralkodóház egymást követő nemzedékei: a lefegyverzően bölcs, százéves Inganga és uralkodásra képtelen korcs utódai, a nagyon is életképes fattyúág vérfertőző testvérei, Lauro és Isbel, az ötös tanács, élén Miron főpappal, Giorgio lovag, a várost ostromló római vezér, a látszatnyomorék Drinus vezette fölkelők vezérei is. A római légiók elvonulnak, s új emberek színre léptével, új címer jegyében - a szűzfaló Octopus képét az őt legyőző Szent Györgyére cserélve föl - új, de túl sok jóval nem kecsegtető hatalom szerveződik.
Szent György-napi kilövés
lányokat–legényeket összepárosító, ill. hibáikat kiéneklő népszokás. Több elemében rokon a → Szent Iván-i tűzgyújtás szokásával, ill. a nagyböjti → sajbózással. Néhány Garam-menti községből ismert.